onsdag 8 juni 2011

Ensådärfasligttrevlighelgigöteborgmedsolochvackramänniskor

Jag for till fina Göteborg i lördags, läste Sex av Sara Villius på tåget (underlig, men underligt är vackert), träffade mina fina systrar. Såg på inspirerande utställningar på Röhsska, Konstslöjdsalong och HDKs examensutställning, och kände hopp inför framtiden. Gick på Håkankonsert i strålande solsken med Syster-yster. Något av det bästa som finns är att stå (dansa) och lyssna på lyckomusik medan himlen börjar mörkna och strålkastarna lyser! Att vandra hem i kyligt klart väder och att den få lägga sig och känna lyckan genom kroppen...

Söndag var ännu mer solsken och ännu mer fina systrar, middag hos Eva och ner till hamnen för att bli lyckliga av havslukt och blåst. Pratade pojkar på färjan.

Måndag var ännu mer sol och jag knallade runt i mysiga haga för att hitta en present till Amanda, fast tackvare Gustav Vasa var dom bästa små affärerna stängda. Fast bla ett bokantikvariat var öppet, där spenderade jag större delen av tiden.
Sen den dåliga idén att vara med när Syster-yster skulle flytta för att slippa betala tåg hem...

Är mer uppåt än på länge och kom hem från göteborg med 3 klänningar och ett par skor mer än när jag åkte (helt gratis! systrar som köper saker dom inte vill/kan ha är bra).

Ikväll blir de parkhäng med Cecilia, imorrn ska jag träffa Linda, på fredag är det förhoppningsvis Hjo och utställning och på lördag får jag träffa Fröken Fasth! Bästa veckan på evigheter kan det nog klassas som..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar