onsdag 28 juli 2010

Skapardrömmarochbeslutsångestdravel

Jag hamnade på HDKs hemsida via någon duktig människa, satt och kikade på konsthantverksexamensarbetena och kände ens å otrolig längtan efter att skapa någonting stort och riktigt och vackert och finurligt och hamnade plötsligt i beslutsamhetsångestträsket, hur ska man kunna välja vad man vill lära sig att skapa i när det finns så mycket? När allting är så roligt och har så olika karakträr? Jag vill lära mig allt och helst samtidigt, och ett steg i taget känns inte så lockande just nu, bara textil i minst ett år, men tänk om jag vill göra något i metall elelr lera eller en stor installation?! Det fanns förresten en utbildning i modernkonst som preformanc (hur nu det stavas) och installationer och sånt någonstans uppåt i landet. Kanske akn vara något till nästa år?
ÅH jag vill inte välja, jag vill bara göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar