tisdag 9 mars 2010

Röhsska museets Konstslöjdsalong 2010

Jag vill på utställning! Helst många, men speciellt Rhösska museets konstsljöjdsalong för 2010.
http://www.designmuseum.se/kss10.htm

Det verkar finnas så mycket fint och speciellt att titta på, små prylar att förundras över och vilja ha så det skär i hjärtat. Och jag vill så gärna dit och se dom!
Tror vi var på den, eller något liknande, i trean när vi åkte till Götet med skolan. Den var så bra och jag tänker fortfarande på sakerna på den utställningen och längtar tillbaka för att få se dom igen...

Jag längtar efter att få ställa ut själv, att göra någonting som andra tycker är värt att gå och kolla på. Och sånna här utställningar ger mig ändå lite hopp om att kanske, kanske en dag :)

Så jag tänker övertala Åsa att vi ska gå dit om hon är frisk nog så att jag kan åka ner i helgen, för jag vill så gärna fylla hjärnan med finafina saker och motivation att sätta igång och göra egna fina saker :)


Vi måste nog bestämt också till sfbokhandeln så att jag åtminstonde kan glutta efter fina böcker och dyra spel. Och kanske, kanske om det dyker upp något som är tillräckligt billigt för att bli mitt köpa det. För jag kan inte låta bli böcker även om dom är dyra och jag har en massa på hög som jag inte läst än..
Prickigkatt är ett annat måste..men att köpa något där kan jag ju bara drömma om :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar