söndag 14 mars 2010

Röhsska och Böcker

Det blev ett par timmar inne på Röhsska igår :D Blev helt kär i en silverbrosch i form av ett plåster (av Lina Huring) och ett par små smyckeskrin i keramik (av Birgitte Christens) som såg ut som choklad (lite svårt o förklara hur). Eller ah, allting var ju jättebra och tjusigt på sitt eget vis och jag tänkte faktiskt när jag såg vissa grejer att kanske skulle jag också kunna ställa ut där lite längre fram i tiden? :)
Man kan kika på lite av grejerna på: http://www.designmuseum.se/kss10.htm

Det mest intressanta för övrigt var nog utställningen med en massa asiatiska grejer (vore jag en sån där fjantig japannörd ;P så hade jag väl dött av lycka) det fanns en massa stora indiska statyer av bla Buddha, en massa kinesiskt och japanskt porslin osv. Mina favoriter var helt klart montern med en massa små ca 5 cm höga snusflaskor i olika former, dom var urfina och supersöta! När vi knallade runt i det japanska rummet som hade en massa målningar och svärdgrejor och sånt tänkte jag att här skulle Mikael ha vart med, han hade fått seriöst fnatt! xD

Sen kikade vi på lite böcker på Bokia och Sf och jag fick äntligen köpt den tjusiga boken :D (hade gärna köpte Sense and Sensibility and sea monsters och the bro code också, men men...)








Framsidan är verkligen så otroligt fin! Den är gjort av Benjamin Lacombe http://www.benjaminlacombe.com/
det är lite Tim Burton stuk på det han gör, lite mystiskt och sött :)

Som tur var var inte bara framsidan tjusig utan boken verkade väldigt bra också ;) Handlar om en pojke som får ett gökur som hjärta när han är liten, och pga det så tål han inte starka känslor. Men så blir han kär..

På kvällen blev det pizza o sen melodifestivalen, det var mysigt faktiskt. Det blir ju bättre när man kan sitta och klaga på och analysera allt med syster ;D

Ikväll åker jag hem, jag kan inte påstå att jag längtar överdrivet. Vår i Göteborg med fina människor är ju inte helt fel :)
Först är det iaf middag här hos Åsa med Ola och Eva också, det ska bli urkul att träffa dom, speciellt Eva som jag inte träffat sen jul. Jag är änna avundsjuk på att dom tre bor här nere så nära varandra :O Men idag får iaf jag också vara med o leka :)

Nu råkade jag välta en flaska så det kom vatten på hennes dator :O Måtte det inte leta sig in någonstans :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar