onsdag 3 mars 2010

Shoes & miniroadtrip


Dagen igår inleddes med möte hos doktorn. Var inget speciellt, satt mest och pratade lite, fick nytt recept osv.
Hon är 78 och ska äntligen få gå i pension nu till sommaren så det var sista gången jag träffade henne, vilket gör mig lite sorgsen. För igår när vi satt och pratade insåg jag villken ball människa hon verkar vara! Jag skulle vilja sitta i flera timmar och bara prata om livet med henne och spara alla visa saker hon säger i ett register för att plocka fram under livet. Speciellt som hon har pluggat massa massa psykologi och psykiatri som är fasligt intressant. Tydligen håller hon på och målar också, hon skulle ha utställning i vår, jag önskar ja hade frågat om vart när och hur men nu får jag bara hoppas på att det är någonstans som går att hitta på nätet :O

Hmm..kanske skulle man be mormor och farmor att vräka ur sig all sin livskunskap? Fast en del sorts kunskap skulle man nog inte vilja höra från dom xD

Efter vart det dags att träffa Linda. Hon var på jakt efter shoes och det bara iväg till maxi. Jag hittade typ 10 par skor som jag ville ha :(

På maxi kom också insikten om att det finns två kategorier av hemska skor: Horskor och Vita horskor som helt klart är en klass för sig xD
Dock blev det inga shoes för varken Linda eller mig, men jag hittade ett par byxor modell boyfriend. Den innebär alltså alldeles för mycket skrevutrymme och dåligt sittande hängrumpa xD Men dom vart iaf sköna och billiga, alltid nått!

Vi plockade upp Mikael och efter en kort sväng hem till skultorp bar det av på en miniroadtripp till skaratown :) På vägen dit (och hem) vart det allsång allsång som sig bör! Vi köpade pizza och drog hem till Paterik och roade oss några timmar :) Innan vi skulle åka hem började vi se på The fantastic Mr. Fox. Den var sådär gammalt animerad med dockor och sånt :) Verkade väldigt bra, även om en del scener bara var skadade xD

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=n2igjYFojUo

Under bilfärderna utvecklades också planen om sommarens roadtrip genom alla som fultalande länderna (skåne, danmark och tyskland) som jag har funderat på ända sen i höstas :) It will be awesome!

2 kommentarer:

  1. Ooo den togja hem här om dagen :)
    Jag tror att den är braaa :D

    SvaraRadera
  2. ja ja tror de me :) o du lär ju gilla den extra mkt med din rävbesatthet ;)<3

    SvaraRadera